1/1
Sabadell | Amaltea centre de salut | Clases

GIMNASIA ABDOMINAL HIPOPRESIVA

La gimnàstica hipopresiva ajuda al fet que la musculatura pèlvica i abdominal pugui complir les funciones de continència, estabilitat, reproductiva i sexual. També es conegut el seu efecte en la disminució del perímetre de la cintura i reducció abdominal. A més, hi ha patologies que es poden prevenir o millorar con aquests exercicis: Incontinència urinària d'esforç, pèrdua de sensibilitat sexual, re-educació de la musculatura perineal en el pospart, prolapses genitals, restrenyiment, dolor en l'esquena baixa, altres patologies derivades por la disfunció de la musculatura abdominal i pelviana.​

Classes setmanals
Horari:

  • dilluns de 11.30h a 12.20h

  • dimarts de 19.00h a 19.50h

  • dijous de 11.30h a 12.20h

Per a que la musculatura pèlvica i abdominal pugui complir les funcions de continència, estabilitat, reproductiva i sexual és important posar en pràctica els mitjans necessaris per mantenir un bon to muscular intern fonamental per a la dona al llarg de la seva vida.Fins ara els exercicis més coneguts i recomanats són els exercicis de Kegel, aquests són efectius per enfortir el sòl pèlvic però a més també cal aprendre a relaxar-ho, per exemple davant un esternut o un salt, un sòl pèlvic pot estar molt fort, però si està descoordinado amb el seu core (grups musculars del tronc, de la pelvis i de les extremitats), no reaccionarà automàticament a temps i provocarà una pèrdua d'orina.

Per això és molt més fructífer tractar el sòl pèlvic holísticamente, sense oblidar a la resta del cos.

 

Treballant d'una forma global es poden enfortir o relaxar els músculs pèlvics. El primer és construir una consciència dels músculs de la regió. La terapeuta ajuda a identificar l'espai del sòl pèlvic.També respirar d'una forma eficient és fonamental. El sòl pèlvic ha de participar en la respiració, en inhalar el diafragma i el sòl pèlvic es mouen cap avall, en exhalar tots dos es mouen cap amunt, és important aprendre la respiració abdominal o diafragmàtica.

 

A Amaltea pots sol·licitar una atenció individual amb la nostra fisioterapeuta, practicar en grup amb el mètode Feldenkrais o realitzar els tallers de gimnàstica hipopresiva.

 

Amb la gimnàstica hipopresiva s'enforteix la musculatura del perineu i es re-col·loquen les vísceres de la zona simultàniament. Són una sèrie de postures, que combinades amb una respiració en apnea espiratoria, fan que el diafragma s'elevi i actuï, d'una banda elevant també el paquet visceral (úter-vagina, uretra-bufeta, recte i intestins), i per un altre, gràcies a un mecanisme d'activació reflecteix, provocant una contracció de la musculatura del sòl pèlvic. Les tècniques hipopresivas són postures i moviments que aconsegueixen una disminució de la pressió en les cavitats toràcica, abdominal i pelviana.

 

CLASES SEMANALES DE GIMNASIA ABDOMINAL HIPOPRESIVA. Ejercicios hipopresivos | Sabadell

La pràctica de la gimnàstica abdominal hipopresiva és fàcil, però requereix un aprenentatge doncs moltes vegades no es fa de forma adequada i no acte-avaluem els progressos. L'entrenament supervisat produeix millors resultats i amb les sessions dirigides s'aprèn una correcta contracció dels músculs pèlvics de la qual depèn l'èxit d'aquest entrenament. És molt recomanable que els exercicis es facin dues vegades per setmana durant almenys tres mesos per aprendre una bona tècnica de contracció i després fer manteniment.

Realitzar classes setmanals sota la supervisió d'un professional pot ajudar al fet que seguim realitzant els exercicis d'una forma correcta i eficaç i convertir la gimnàstica abdominal hipopresiva en una rutina més en la nostra vida.

 

REHABILITACIÓ DEL SÒL PÈLVIC. Exercicis hipopresius | Sabadell

La disfunció del sòl pèlvic és el terme general per als trastorns dels músculs del sòl pèlvic.<br />Els músculs de la zona poden estar febles o hipotònics, això succeeix sobretot per estirament excessiu durant el treball de part, o també poden estar atapeïts o hipertónicos per activitats com els exercicis de Kegel, exercicis abdominals, robes atapeïdes o males postures habituals.

 

A qui va dirigit?

 

A totes aquelles dones que volen millorar l'estat del seu perineu, en particular dels qui vulguin tractar patologies de la musculatura pèlvica i abdominal.

En la primera sessió, es farà una entrevista i una valoració amb la fisioterapeuta de manera que s'establirà un tractament i uns objectius en funció dels resultats obtinguts.<br /><br />El tipus de tractament i la seva durada dependran de la valoració prèvia. En les sessions es busca millorar o recuperar el to i l'elasticitat de la musculatura del perineu, cada sessió té una durada aproximada de 45 minuts-1 hora depenent de la patologia a tractar, també dependrà de la valoració el nombre de sessions.

A més, també es treballarà la regió abdominal i diafragmàtica mitjançant estiraments i treball hipopresivo.

ELS HIPOPRESIUS ESTAN CONTRAINDICATS EN PERSONES AMB TENSIÓ ARTERIAL ALTA, EMBARASSADES I EN MALALTIES RESPIRATÒRIES I CARDIOVASCULARS.

NOTA IMPORTANT

 

El contingut d'aquesta web complementa però en cap cas substitueix el treball del fisioterapeuta ni d'altres professionals de la salut. Davant qualsevol dubte heu de consultar amb el professional sanitari de referència.

ESCRÍBENOS

LLÁMANOS

93 125 93 29

SÍGUENOS

Captura de pantalla 2019-09-27 a las 16.
Captura de pantalla 2019-09-27 a las 16.
Captura de pantalla 2019-09-27 a las 16.

VISÍTANOS

Amaltea centre de salut

c/Sant Oleguer, 94

Sabadell 08202

Barcelona

Horario: 9.00h a 14.00h

               17.00h a 20.00h

        

Captura de pantalla 2019-09-27 a las 16.
Please reload